O přehlídce

Chcete si vyzkoušet reakci diváků i odborníků na své nové představení? Nebo potřebujete odezvu na svou generálku, než vyrazíte na jakoukoliv soutěžní přehlídku? (Turnovský Modrý Kocour, Wolkrův Prostějov, Dětská scéna…) Zveme vás na 13. ročník nepostupové přehlídky dětského, studentského a amatérského divadla NaNečisto 2018, který se koná:

9. – 11. března 2018 v Mostě

Porotu NaNečista tvoří zkušený tým:

  • Michal Zahálka
  • Honza Mrázek
  • Dominika Prokopová

Uzávěrka přihlášek je 15. ledna 2018

Jaké jsou cíle divadelní přehlídky NaNečisto 2018?

  •  realizace dospělých v oblasti divadla
  • realizace dětí a mládeže v oblasti dramatické výchovy
  • seskupování a seznamování lidí se stejnými zájmy
  • integrace tělesně handicapovaných umělců do společnosti
  • rozvíjení znalostí v oblasti dramatické tvořivosti a divadla formou diskusních seminářů, které jsou součástí a konají se po každé inscenaci
  • rozšiřování kontaktů na celonárodní úrovni
  • vernisáž fotografií z předcházejících přehlídek NaNečisto, Wolkrův Prostějov a divadelní činnosti za rok 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016
  • rozvíjení tvořivosti pomocí divadelních seminářů
  • propojení různých forem umění v rámci doplňkového programu
  • zapojení studentů do organizace divadelní přehlídky Na(ne)čisto pojedenácté a Wolkrův Prostějov

Tato kategorie je specifická svojí rozmanitostí. Ctíme to jako velikou přednost, tímto se snažíme rozvíjet divadelní znalosti a dovednosti nejenom z jednoho okruhu, ale z celé skupiny okruhů. Dospělým účastníkům umožňujeme rozšířit obzory náhledem na různá řešení dramatických situací i technických stránek jejich tvůrčí činnosti.

Přehlídka NaNečisto má dvě hlavní části: divadlo dospělých a divadlo hrané s dětmi a studenty. Přehlídka je otevřena každému souboru a obzvlášť právě zmiňované druhé kategorii. Jsou to právě děti, které se chtějí prezentovat, ale nemají dostatek příležitostí a pokud ano, jedná se většinou o přehlídky postupové, které bohužel většina krajů koncipuje nikoliv jako postupové, ale jako soutěžní s vysokou mírou rivality.
Děti poté odcházejí nešťastné, neúspěch odrazuje od další tvůrčí činnosti. My se dlouhodobě snažíme ukázat na fakt, že u nás opravdu není důležité vyhrát, ale zúčastnit se. Například tím, že představení navzájem neporovnáme, ale diskutujeme o dané inscenaci.

Snažíme se spojovat lidi se stejnými zájmy, které spojuje láska k divadlu a poezii, kterou je potřeba podporovat a pěstovat v každé generaci.

V předminulém roce jsme začali s integrací tělesně postižených recitátorů, letos si také přejeme zapojit soubory, kde se pracuje s tělesně handicapovanými a pokračovat ve spolupráci s handicapovanými recitátory.

Rozvíjení znalostí považujeme jako klíčové pro práci z dětmi a pro práci s dospělými. Uvědomujeme si důležitost třetího pohledu a proto na přehlídkách máme vždy zkušené odborné lektory, jak z oblasti divadla hraného dětmi, tak i z divadla dospělých, jejichž názor doplní divácký pohled.

Vzájemná setkávání recitátorů je inspirují k další tvorbě, je třeba zůstat v obraze a neustrnout. Prohlubování kontaktů mezi soubory i jednotlivci na celonárodní úrovni je nesmírně důležité nejen pro divadelníky samotné, ale zejména pro rozvíjení kvality divadla. Zastoupení souborů z různých krajů přineslo žánrovou i stylovou rozmanitost, jež byla soubory kvitována. Setkání souborů z jiných oblastí otevírá možnosti vzájemného hostování a dalších společných projektů, které obohatí neprofesionální kulturu v daných městech.

Budeme realizovat vernisáž fotografií z minulých let, zúčastní se většina fotografů z let minulých. Tímto chceme ukázat i na umění divadelní fotografie, která je velmi specifická.

V rámci přehlídek budou realizovány semináře pro účinkující.

V doprovodném programu bude hudební produkce a umělecké happeningy.

Uvedené přehlídky zapojují studenty do propagace i samotné organizace.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.